reklama

Vianocne zamyslenie sa

Vianoce sú u kresťanov na celom svete po Veľkej noci druhé najdôležitejšie sviatky v roku. Cirkev a veriaci oslavujú narodenie Ježiša Krista. Je to taktiež obdobie kedy sa spolu schádzajú celé rodiny, kde sa často krát jednotliví členovia nevideli aj niekoľko mesiacov, či dokonca celý rok. Zároveň by mali byť Vianoce sviatkami pokoja a pohody, kedy by sme sa možno mohli aj pokoji nad sebou zamyslieť a popremýšľať o sebe, o hodnotách, ktoré sa v tieto dni slávime. Pretože mnohokrát na to nemáme počas roka čas a Vianoce sú ideálnym obdobím, kedy by sme sa mohli zamyslieť nad tým, či sa ozaj vždy správame ako ľudia, ktorí sa vyhlasujú za veriacich a kresťanov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Nemyslím tým teraz to, či chodím každú nedeľu a prikázaný sviatok na omšu do kostola, alebo či sa aspoň dvakrát do roka vyspovedám, prípadne či jem alebo nejem počas pôstu a sviatkov mäso. Ja osobne sa považujem za veriaceho, ale priznám sa, že do kostola chodím len na Vianoce a Veľkú noc. Som taký sviatočný návštevník kostola. Radšej ich obdivujem ako kultúrne historické pamiatky, než aby som sedel každú nedeľu povinne na omši. Na spovedi som bol taktiež už v časoch ktoré sú v mojej hlave zapadnuté kdesi prachom. A tým, že zjem mäso v piatok, alebo počas pôstu, tak tým myslím si vôbec nikomu neublížim. A aby bolo jasné, nemám absolútne nič proti tomu, ak sa niekto chodí spovedať, či chodí každú nedeľu do kostola. Je to každého osobná vec a to, že to nepraktizujem ja, neznamená, že mi to prekáža u iných.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No to, že nesplním vyššie uvedené zo mňa nerobí menej hodnotnú bytosť, či dokonca neverca. Práve naopak. Myslím, že správneho kresťana a dobrého človeka robia iné veci, než postenie sa, či spoveď. Určite nebudem jediný, kto sa stretol s človekom takmer sa bijúcom do pŕs aký je on veľký veriaci, ako je každú nedeľu na omši, ako sa modlí každý večer a ktorý si počas pôstu bezmála dal sám príkaz čo i len sa usmiať, aby nemal hriech. To je síce všetko pekné, že takto hlboko verí, no menej pekné je už to, že len čo príde na nejaké skutočné dokazovanie kresťanských hodnôt, tak nastáva u neho veľký problém a slová ako pochopenie, ochota, či pomoc sú mu cudzie. A tak všetko ostáva len v teoretickej rovine a môže zasa niekomu inému hovoriť aký je slušný, ochotný pomôcť a podobne a dúfať, že nepríde aj na skúšku týchto vyhlasovaných hodnôt.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako som už spomínal vyššie, do kostola nechodím každú nedeľu, na spovedi som taktiež nebol veľmi dlho, ale aj napriek tomu si nemyslím, že by som bol horší ako ktokoľvek iný. Myslím, si, že tým, keď nebudem v kostole neublížim nikomu, keď zjem mäso cez pôst taktiež nie. No ale ak niekoho vedome a úmyselne urazím, vedome druhému človeku ublížim, nie som ochotný podať pomocnú ruku, ak mám možnosť a vidím, že by bola potrebná, tak tu už sa vedome správam tak, ako by sa nemal žiaden správny veriaci správať. Moje hodnoty ako kresťana a veriaceho preto spočívajú práve na týchto princípoch. Princípoch pochopenia, podania pomocnej ruky, neubližovať vedome inému človeku. Nikto nie je dokonalý, každý robí chyby, a aj keď sa to nie vždy darí, tak sa snažím správať k ľuďom tak, aby si ma pamätali v dobrom. Aby ma neposudzovali podľa toho, že on je každý týždeň v kostole, tak musí byť slušný a dobrý. Ale aby ma posudzovali podľa toho, že on mi pomohol, poradil, vypočul a viem, že mu môžem veriť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tým čo som tu napísal nechcem nikoho uraziť. Viem, že je veľa ľudí, ktorí chodia do kostola, postia sa a sú ľuďmi slušnými, ochotnými podať pomocnú ruku. A takých ľudí si treba vážiť. No bohužiaľ sám som sa stretol aj s opačnou skupinou, ktorí svoje morálne hodnoty len vyhlasovali, ale, bohužiaľ, neuvádzali do praxe. A práve na týchto ľudí by som rád apeloval v tomto vianočnom čase, aby sa nad sebou zamysleli a vykročili do nového roka s novými predsavzatiami. Aby svoje vyhlásenia o morálnej bezúhonnosti aj skutočne aplikovali do praxe a správali sa podľa týchto zásad, ktoré sami často prezentujú medzi inými. Aj nevercami. A aby sa ich vznešené hodnoty nekončili za bránami kostola.

Tomáš Zausin

Tomáš Zausin

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Absolvent bakalárskeho stupňa v odbore umelecká kritika a audiovizuálne štúdia (filmová veda) na VŠMU. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu